Граючись - навчаємось

Комбіноване заняття з мовлення дитини та ліплення.
на тему: “ Вогонь - добрий,вогонь-злий”

Мета: Вчити дітей правилам протипожежної безпеки.Формувати уявлення, що вогонь може бути корисним і небезпечним, роз’яснити поняття “вогонь-добрий”, “вогонь-злий”. Розширити уявлення дітей про причини виникнення пожеж.Розвивати в дітей впевненість в своїх можливостях і силах.Сприяти розвитку творчого мислення, уяви, уваги.
 Виховувати дисциплінованість, прагнення зберегти своє здоровя, бажання турбуватися про життя та здоров’я навколишніх, повагу та інтерес до професії пожежного.

Хід заняття:
І Організаційний момент
1. Створення ігрової проблемної ситуації.
Діти, я отримала загрозливого листа, але не знаю, хто його написав. Може,  ви здогадаєтесь?. “Слухайте, Марія Григорівно! Якщо Ви не відгадаєте мої загадки, то я спалю садочок і всі будинки. А загадки мої такі:
Хто я такий?
Де я ховаюсь?
Як мене перемогти?
                                                                             ЗЛИЙ В.
Діти, як ви думаєте, хто такий ЗЛИЙ В., що може наробити такої шкоди – спалити і садочок, і всі будинки?
                                                                              Діти відгадують.
І як це я сама не здогадалася, що то Злий Вогонь. От ми і відгадали першу загадку. А зараз друга загадка?
Відгадати де ховається Злий Вогонь. (Розглядання ілюстрацій на протипожежну тематику, зображення предметів, які можуть спричинити пожежу).
ІІ Основна частина

Дидактична гра  “Вогонь-добрий, вогонь-злий”
Мета гри: Розвивати логічне мислення, фантазію, активне мовлення.
Закріпити знання дітей про можливі причини пожежі, та її наслідки.
Вчити дітей вирішувати протиріччя . Виховувати допитливість.
Матеріал:        ілюстрації 
Хід гри:   Діти розглядають малюнки. Визначити яка користь предмета, яка небезпека від предмета  при неправильному його використовуванні. 
У ході гри, вирішуючи протиріччя, діти зясовують при яких ситуаціях вогонь може бути  добрим, чи злим.
Відповіді дітей ілюструються символічним зображенням Злого Вогню, Доброго Вогню.

А тепер сама головна загадка? Як премогти Злий Вогонь? Давайте запросимо нашого Доброго Вогника і попросимо його нам допомогти.
Вогник, Вогник, я твій друг
Я твій друг і ти мій друг!
Я не буду пустувати
І з вогнем Злим жартувати.

Я його переможу.
Людям всім допоможу
Ти потрібен людям дуже.
Поможи мені, мій друже.
  
Повторне спостереження за горінням свічки.
Мета: закріпити правила поводження із свічкою; закріпити правильність та доцільність її використання.
                    
Вправа  з  емпатії    “Я- пожежник”
- Хто ти?                                           - Пожежник.
- Де працюєш?                                  - В пожежній частині.
- З ким дружиш?                              - З добрими людьми.
- Чим подобається твоя робота?    - Охороняю життя людей від вогню.
- Що ти хочеш?                               - Щоб не було пожеж.

 Діти, а зараз давайте спробуємо виготовити свічку власноруч із пластиліну.

Розгляд  та аналіз свічки.
Яку форму має свічка?
На що схожий вогник свічки?
Які кольори ми будемо використовувати під час роботи?

Самостійне виконання роботи дітей, за потребою з допомогою вихователя.


ІІІ Заключна частина
 Гра – вікторина.
Злий вогонь пропонує нам свої поради, а ми разом з Добрим Вогнем  дамо правильні поради.
                        Поради Злого Вогню:
·       бався з сірниками
·       ввімкни телевізор, а сам засни
·       запали сам на газовій плиті вогонь
·       візьми у татка запальничку, підпали папір
·       купи у магазині бенгальський вогонь чи петарду, сам їх підпали.























Комментариев нет:

Отправить комментарий